تصویر برداری گوگل
واضح است که
به گزارش
این اعداد نشان دهنده توان گوگل در پوشش دهی کل سطح زمین در سرویس های مختلف خود است، حتی اگر نمای خیابان یا تصاویر ماهواره ای گوگل ارث به طور روزانه مورد استفاده شما قرار نمیگیرند. این امکانات هم چنان بخش عظیمی از سرویس گوگل مپ را شامل میشود. ایتان راسل، یکی از مدیران محصولِ گوگل مپ میگوید: تصویرسازی در راس اموری است که ما انجام میدهیم. ما به تصویربرداری به عنوان پایه و اساس کل فرآیند نقشه برداری نگاه میکنیم.
آگاهی از وسعت تصویربرداری گوگل و حجم بانکی داده های گوگل مپ افراد را دچار نگرانی کرده است. زیرا گوگل اطلاعات زیادی از افراد، محیط اطراف آن ها و فعالیت های آنلاین کاربران در اختیار دارد. گوگل نیز مانند سایر همتایان خود، به دلیل جمع آوری حجم بالای داده تحت فشار است. این کمپانی بخش زیادی از درآمد سالانه خود، نزدیک به ۱۴۰ میلیارد دلار، را از تبلیغاتی به دست میآورد که بر اساس اطلاعات کاربران شکل گرفته است.
سال گذشته با انتشار خبری مبنی بر اینکه گوگل موقعیت افراد را حتی پس از غیر فعال کردنِ موقعیت سنج، ردیابی میکند، با برخورد جدی مواجه شد. راسل تاکید کرد، آن ها فقط به تصویربرداری از بخش های عمومی که در معرض دید همه افراد قرار دارد اکتفا کرده اند. بر اساس گفته های این شخص، گوگل تصاویر را از ارائه دهندگان ثالث دریافت کرده است.